Laagste prijsgarantie Bezorging & service aan huis 20 winkels

Schade, wat nu?

Schade, wat nu?

Een kras, een deuk of misschien erger? Het kan ons allemaal overkomen. Maar je wil het wel graag zo snel mogelijk herstellen. Gelukkig kun je bij La Souris vrijwel ieder merk en model laten opknappen. Onze ervaren vakmonteurs zorgen ervoor dat je tweewieler weer voelt als nieuw.

Hoe dat precies werkt? Nou, zo:

  1. Meld je schade bij je verzekering
    Als je schade hebt, raden we je aan de schade te melden bij de verzekering. Zij vergoeden misschien wel de kosten. Schade meld je door een schadeformulier naar je verzekeringsmaatschappij te sturen.

    Download het schadeformulier
  2. Meld de schade bij ons
    Nadat je je verzekeringsmaatschappij hebt ingelicht, meld je de schade bij ons. Dat doe je via een serviceaanvraagformulier. Wij nemen daarna contact met je op. Je kan dan aangeven of de scooter opgehaald moet worden bij jouw thuis (€60,- voorrijkosten). Maar je kan de scooter uiteraard ook zelf naar één van onze winkels brengen.

    Vind jouw serviceaanvraagformulier onderaan deze pagina.

  3. De schade taxeren
    Als jouw scooter voor de neus van een van onze vakmonteurs staat, gaan we de scooter inspecteren. We bekijken de schade en maken een taxatie. Die taxatie ontvang je in je mailbox.

    Aan de hand van de schadetaxatie beslist je verzekering of jouw scooter gemaakt kan worden of dat er een expert naar moet kijken. Dat laatste gebeurt vaak als een schadetaxatie €500,- of hoger is.

  4. Beslissing van je verzekering
    Het moment van de waarheid. Jouw verzekering laat je weten of je scooter gerepareerd mag worden of dat hij misschien wel total-loss is verklaard.


    Mag hij gerepareerd worden? Dan geef je dat aan ons door. Wij knappen de scooter dan voor je op. Als de schade binnen je dekking valt, betaalt je verzekering voor de reparatie. Is dat niet het geval? Dan laten onze monteurs je weten wat de reparatie gaat kosten. Daarna bepaal je zelf of je je scooter wilt laten repareren. Als je je scooter niet laat repareren, vragen we €75,- expertisekosten.

    Is hij total-loss verklaard? Stuur dan de kentekenpapieren naar ons op voor de opkoper van je scooter.

Bestellen

Het Bestelproces van jouw scooter Scooter of fatbike verzekeren Aanvragen van een kenteken Rijklaar maken van jouw scooter Onze Tweedehands scooters

Levering

Bezorging van jouw scooter Een scooter afhalen Levering van scooters in België Levering van scooters in Duitsland

Retourneren & Annuleren

Hoe werkt Retourneren bij La Souris? Hoe werkt Annuleren bij La Souris?

Betaalopties

Welke betaalopties zijn er? Lease, hoe werkt dat? Je scooter inruilen? Sloopsubsidie Snor- of Bromfiets (Gemeente Nijmegen)

Ervaringen

Reviews Klachten Onze blogs

Service

Garantie Onderhoud aan jouw scooter of e-fatbike nodig? Onderhoudspakketten scooters (vanaf 1 sept. 2022) Onderhoudspakketten scooters (vóór 1 sept. 2022) Reparatie van jouw scooter Schade, wat nu? Service aan huis Accu's: actieradiussen en zorgvuldige omgang met accu's

La Souris

Over La Souris Onze winkels Onze Servicepunten Werken bij La Souris? (Vacatures) De openingstijden van onze klantenservice La Souris grootste particuliere scootermerk van NL (januari) La Souris voor 3e keer in 6 maanden het grootste particuliere scootermerk van NL! Laagste prijsgarantie scootermerken

Meestgestelde vragen

Corona (UPDATE 15/2/2022) Helmplicht voor snorfietsers Privacyverklaring La Souris B.V. Waar kan ik mijn fatbike verzekeren? Handleidingen Don Souris Fatbike keuzehulp Scooter keuzehulp Keuzehulpen Meestgestelde vragen (FAQ) De nieuwe EURO5 norm. Wat houdt dit in?
Beoordeling door klanten: 4,1 van 5 - 3.620 beoordelingen