Al meer dan 10 jaar passie voor scooters

Meest gestelde vragen

Levertijd bij een nieuwe scooter

In het geval je ervoor kiest een scooter op te halen in een van onze winkels, geldt een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. Als je de scooter aan huis laat bezorgen, dan streven wij er naar binnen 10 werkdagen te leveren. Wanneer wij een afleverdatum weten, nemen wij telefonisch contact op om een afspraak te maken. Mocht er een model of kleur niet op voorraad zijn, dan wordt de levertijd ongeveer 1 tot 12 weken.

Scooter onderdelen & scooter accessoires

Scooter onderdelen en accessoires van La Souris Scooters hebben een levertijd van 1 tot 5 werkdagen. In het geval een accessoire of onderdeel niet op voorraad is, wordt dit vooraf via de website gemeld. Scooter accessoires en onderdelen van overige merken hebben een levertijd van 1 tot 2 weken. Wij verzenden onderdelen en accessoires via pakketpost van DPD. Meer weten? Neem dan contact op met onze specialisten.

Onderhoud

Hoeveel lucht moet er in de banden van mijn scooter?

We krijgen regelmatig de vraag hoeveel lucht er in de banden van de scooter moet. Het is in ieder geval altijd belangrijk om niet met te zachte of met te harde banden te gaan rijden. Het is namelijk een stuk zuiniger rijden, de banden slijten sneller en het kan soms gevaarlijke situaties opleveren.

In de voorbanden adviseren we minimaal 2.1 bar lucht en aan de achterzijde tussen de 2.5 bar en 2.9 bar!

Oliepeilen van een 4-takt scooter: Waarom en hoe werkt het?

4-takt scooters hebben een smering van het motorblok door middel van olie wat rechtstreeks in het motorblok wordt gedaan, hierdoor is er enkel euro 95 ongelood benzine nodig bij het tanken van de scooter maar dien je wel altijd het oliepeil van de scooter te controleren omdat een 4-takt motor altijd een beetje olie zal verbruiken.

Hoe ouder een scooter is, hoe hoger dit verbruik zal zijn omdat de olie tijdens het op en neer gaan van de cilinder tussen de cilinderwand en de cilinder kruipt en zo verbrandt wordt. Het motorblok heeft altijd olie nodig om smering van o.a. de krukas, lagers etc, te garanderen. Wanneer de olie in een motorblok op is wordt het metaal niet gesmeerd en schuurt deze dus droog op elkaar waarna metaal warm wordt en beschadigd, hierdoor beschadig je dus je motorblok en loop je ook het risico op een “vastloper” wat inhoud dat de zuiger niet of nauwelijks meer kan bewegen in de cilinder.

Om te peilen draai je bij het motorblok de peilstok eerst eruit, maak deze schoon met een doek en dip deze vervolgens terug (niet terug er in draaien maar enkel dippen dus). Vervolgens zie je op het peilstok tot welke hoogte de olie op het platte gedeelte van het stokje zit. Als de olie te laag is kun je met kleine hoeveelheden het motorblok bijvullen. Let op dat je er niet te veel in gooit en peil tussendoor om te zien hoeveel er nog bij moet. Vergeet vervolgens niet om de peilstok terug in het motorblok te draaien aangezien deze het blok weer afdicht.

Bestellen

Bestelproces Rijklaar Kenteken Verzekeren Tweedehands

Levering

Bezorging Afhalen Belgiƫ Duitsland

Retourneren & Annuleren

Retourneren Annuleren

Betaalopties

Betaalopties Lease

Ervaringen

Reviews Klachten

Service

Garantie Reparatie Onderhoud Schade Service aan huis

La Souris

Over La Souris Winkels Servicepunten Vacatures

Meestgestelde vragen

Meest gestelde vragen Verschil blauw en geel kenteken Verschil snor en brom