Laagste prijsgarantie Bezorging & service aan huis 21 winkels

Levering van scooters in België

La Souris levert ook in België. Vanwege de regelgeving zitten er verschillen tussen leveringen in België en Nederland. Hier worden de belangrijkste punten uitgelegd.

Wat krijg ik van La Souris?

Wij leveren een scooter in België met een factuur én een origineel document om de inschrijving te kunnen doen in België. Wij leveren géén Nederlands kenteken, die je dus ook niet hoeft te betalen.

Hoe zit het met de BTW?

Je betaalt bij ons tijdens het bestellen de Nederlandse 21% BTW. Na levering van je scooter verzorg je zelf de inschrijving in België. Je betaalt bij de douane in België de Belgische BTW.

Daarna kun je bij ons de Nederlandse BTW van 21% terugkrijgen, dit kun je doen door aan ons te laten zien dat je in België de BTW hebt voldaan. Uiteindelijk betaal je dus maar eenmalig BTW.

Wat zit er bij levering

Hoe vraag ik de Nederlandse BTW terug?

Wanneer je bij de douane in België voldaan hebt aan de betaling van de Belgische BTW, kan je bij La Souris de eerder betaalde Nederlandse BTW terugvorderen. Van de douane ontvang je een rapport, waarmee je bij ons kan aantonen dat je in België de BTW hebt betaald.

Om de BTW terug te vragen stuur je een e-mail naar administratie@lasourisscooters.nl met de volgende gegevens:

Je aanvraag wordt in de meeste gevallen binnen 14 dagen verwerkt.

Het regelen van een Belgisch nummerplaat en kentekenbewijs voor je scooter

Je scooter zal dus zonder nummerplaat en kentekenbewijs geleverd worden. Je zal zelf een nummerplaat moeten aanvragen in België. Bij levering van je scooter zullen we het aanvraagformulier meeleveren. Dit formulier kan je gebruiken om via je verzekeraar een nummerplaat en kentekenbewijs voor je scooter aan te vragen. 

Voor meer informatie betreffende het aanvragen van een Belgisch nummerplaat en kentekenbewijs verwijzen we je graag door naar Vlaanderen.be/nummerplaat.

Meer informatie over het importeren van een scooter naar België?
Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar de website Vlaanderen.be.

Mocht je alsnog vragen hebben over het bestellen van een scooter vanuit België. Neem dan even contact op met onze klantenservice via 085 - 303 33 45.

Bestellen

Het Bestelproces van jouw scooter Scooter of fatbike verzekeren Aanvragen van een kenteken Rijklaar maken van jouw scooter Onze Tweedehands scooters

Levering

Bezorging van jouw scooter Een scooter afhalen Levering van scooters in België Levering van scooters in Duitsland

Retourneren & Annuleren

Hoe werkt Retourneren bij La Souris? Hoe werkt Annuleren bij La Souris?

Betaalopties

Welke betaalopties zijn er? Lease, hoe werkt dat? Je scooter inruilen? Sloopsubsidie Snor- of Bromfiets (Gemeente Nijmegen)

Ervaringen

Reviews Klachten Onze blogs

Service

Garantie Onderhoud aan jouw scooter of e-fatbike nodig? Onderhoudspakketten scooters (vanaf 1 sept. 2022) Onderhoudspakketten scooters (vóór 1 sept. 2022) Reparatie van jouw scooter Schade, wat nu? Service aan huis Accu's: actieradiussen en zorgvuldige omgang met accu's

La Souris

Over La Souris Onze winkels Onze Servicepunten Werken bij La Souris? (Vacatures) De openingstijden van onze klantenservice La Souris grootste particuliere scootermerk van NL (januari) La Souris voor 3e keer in 6 maanden het grootste particuliere scootermerk van NL! Laagste prijsgarantie scootermerken

Meestgestelde vragen

Corona (UPDATE 15/2/2022) Helmplicht voor snorfietsers Privacyverklaring La Souris B.V. Waar kan ik mijn fatbike verzekeren? Handleidingen Don Souris Fatbike keuzehulp Scooter keuzehulp Keuzehulpen Meestgestelde vragen (FAQ) De nieuwe EURO5 norm. Wat houdt dit in?
Beoordeling door klanten: 4,1 van 5 - 3.679 beoordelingen